niedziela, 17 maja 2015

Czcionka "Moja Własna"



Trzy wpisy temu zapowiadałam, że w kolejnym pokażę Wam jak uszyć prześcieradło do łóżka Malucha. Niestety, materiał dalej czeka na przetworzenie, a łóżeczko na nowe prześcieradło. Tak się złożyło, że przez ostatnie dni nie dałam rady do niego przysiąść, odrywały mnie bowiem inne zajęcia.

Teraz mogę się już pochwalić- stałam się dumną uczestniczką kursu szycia w UltraMaszynie :) Pierwszy weekend za mną, a głowa jest już pełna nowości, trików i patentów, o których nie miałam pojęcia. Coś mi się wydaje, że to będzie dobra inwestycja...

To nie wszystko, drogą kupna nabyliśmy cudny, piękny i bardzo pochłaniający czas tablet do rysowania. Nowa zabawka? Nie do końca, ale za to jaka atrakcja. Rysowanie, malowanie to nie wszystko. Pokażę Wam dziś jak ciekawie można wykorzystać takie urządzenie.

Tak sobie przysiadłam na chwilę, z kawą w lewej dłoni i zrobiłam swoją czcionkę. Przyznam, że dopiero gdy to napisałam, pomyślałam, że przecież jako pierwszorzędna sierota, mogłam tę kawę wylać na naszą nową zabawkę- tak się na szczęście nie stało. A czcionka jest!

Jeżeli chcecie stworzyć własną czcionkę, możecie skorzystać z formularzy dostępnych online, które zapełnia się swoim pismem, następnie skanuje, a w kolejnym kroku są one zamieniane na wersję czcionkową. Tak też można, ale skoro można ją po prostu napisać- ja wolę takie rozwiązanie. Skorzystałam z możliwości programu High-Logic Font Creator (program jest płatny, ale można wypróbować go w wersji demo, która niestety nie umożliwia eksportu czcionki).


Pewnie, można się bawić, poprawiać, korygować, dostosowywać, itd, stworzyć swoją wymarzoną, perfekcyjną czcionkę. Ale moim założeniem było, że chcę moje własne pismo, nie ważne jak bardzo koślawe ono będzie, przełożyć na czcionkę. Tak zrobiłam, efekt... no cóż- utwierdziłam się w przekonaniu, że nie mam ładnego pisma :)


Jeżeli będziecie chcieli dowiedzieć się jak działa ten program albo jak na przykład dodać polskie litery- dajcie znać, z chęcią pomogę :D

Kasia 

7 komentarzy:

  1. Fajny pomysł! Można się pobawić i to nawet dorosły :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł! Można się pobawić i to nawet dorosły :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że jest taki program:)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak pobrać tą czcionkę?

    OdpowiedzUsuń