środa, 13 maja 2015

Zapętlona opaska na głowę


No i mija kolejny miesiąc, Oliwia zaraz skończy 8 miesięcy! Już Wam o tym wspominałam, co miesiąc robię jej sesję zdjęciową. Dla mnie ma to bardzo duże znaczenie, gdyż po pierwsze chcę mieć pamiątkę, chcę by Ona miała pamiątkę, poza tym sprawia mi to dużo frajdy, a w dodatku Oliwka to mała modelka, która bardzo lubi być fotografowana.



W tym miesiącu zrobimy podwójną sesję, więc i opaski powstały dwie. Do ich zrobienia potrzebujemy resztek dzianiny, na dwie opaski zużyłam kawałek o wymiarach 1m x 0,5m i jeszcze sporo zostało. Wykrój możemy rozrysować sobie sami. Moje opaski mają szerokość 4,5 cm (po wywinięciu na prawą stronę), Rozpoczynamy od narysowania wzoru zakończenia opaski.


Po rozrysowaniu okazało się, że ma ona długość 17 cm, końcówka powinna być przedłużona, w zależności od tego na jaki obwód głowy ją przygotowujemy, powinniśmy odpowiednio dodać jej długości, oto prosta kalkulacja:

mój obwód głowy to 56 cm, na węzeł potrzebuję dodać około 20 - 22 cm.
Oznacz to, że opaska powinna mieć długość 78 cm, mam już 17 cm w zakończeniu x 2, czyli 34 cm.
78 cm - 34 cm = 44 cm.
A ponieważ rysuję na dzianinie złożonej na pół, oznacza to, że powinnam narysować prostokąt o długości 22 cm i szerokości 5,5 cm, który następnie zostanie zakończony formą z powyższego zdjęcia.


Wycinamy te formę wa razy, spinamy prawymi stronami i szyjemy zygzakiem, zostawiając otwór na odwrócenie opaski.



Na zakończenie odwracamy na prawą stronę, rozprasowujemy opaskę i wiążemy na głowie. A potem to już tylko trzeba wyciągnąć aparat i pstrykać zdjęcia :D


Kasia

1 komentarz: