piątek, 8 marca 2013

Krasnalowa Czapa

Mały wstępniak:

Moje drogie, dziś Agnieszka przygotowała dla Was instrukcję pokazującą jak własnoręcznie zrobić sobie czapę:) 
Ale mam dla Was o wiele lepsze wieści! Wiele z Was zawsze bardzo pozytywnie komentowało dzieła Agnieszki, ale także pojawiły się głosy świadczące o potrzebie zrobienia kursu podstawowego. Agnieszka wychodzi naprzeciw naszym potrzebom i już niedługo zaprezentuje Wam kurs o roboczej nazwie : " Druty for Dummies" :)

Namawiam Was do podjęcia wyzwania, ja na pewno to zrobię! Już jutro spróbuję zakupić druty i włóczkę i mam mocne postanowienie by nauczyć się tej niełatwej sztuki, a przynajmniej zrozumieć podstawy. A teraz oddaję głos Adze i jej czapie!

Kasia





Wprawdzie wiosna już tuż tuż, ale okrycie głowy przyda się nawet w chłodniejsze wiosenne wieczory. Pokaże zatem jak wykonać bardzo prostą i jakże modną, właściwie przez cały rok, czapkę krasnala.

Przygotowałam dwie wersje takiej czapki:
1. W warkoczowe wzory - bardziej pracochłonna ale za to jak efektowna 


2. Przerabiana wzorem ściągaczowym -  2 oczka prawe, 2 oczka lewe – bardzo prosta w wykonaniu 
 






Sposób wykonania dla obu taki sam. Czapki oprócz wzoru różnią się jedynie długością: pierwsza ma 30 cm a druga jest o 10 cm dłuższa.

Do wykonania czapek wykorzystałam włóczkę w kolorze stalowy niebieski i druty nr 3 oraz nr 4,5.

Najpierw na druty  nr 3 nabrałam 110 oczek i przerabiałam je wzorem ściągaczowym do wysokości 7 cm (24 rzędy).  





Ilość nabranych oczek zależy od grubości włóczki oraz drutów. Im grubsza włóczka i druty tym ilość oczek powinna być mniejsza. Ważne aby obwód czapki miał ok 55-58 cm.

Po 7 cm czapkę przerabiałam na drutach nr  4,5. Dzięki temu ściągacz czapki jest bardziej ścisły i przylegający do głowy.  W rzędzie 26  dodałam  na całej szerokości co 4 oczka jedno  oczko i przerabiałam dalej prosto ściągaczem: 2 oczka  prawe/ 3czka lewe.

W jednej z czapek zaczęłam na wysokości 8 cm wrabiać warkocze tak aby czapka wyglądała bardziej atrakcyjnie. 


Czapkę z warkoczami zaczynamy kończyć na wysokości 28 cm. I tu każde oczko przerobiłam jako 2 oczka razem na prawo, na lewej stronie oczka tak jak schodzą z drutu. W kolejnych dwóch okrążeniach powtarzamy  przerabianie 2 oczek razem. Pozostałe na drucie oczka (u mnie było ich 12)  ściągnęłam nitką i zszyłam boki czapki i gotowe. 




Czapkę przerabiana wzorem ściągaczowym kończymy na wysokości 38 cm. Pozostałe czynności wykonujemy tak samo jak opisane wyżej. Po zszyciu boków otrzymujemy prostą czapę krasnala o długości 40 cm i obwodzie 55-58 cm.  
  
Agnieszka

6 komentarzy:

  1. wykonanie perfect:) zdolniacha zazdroszczę talentu:)
    pzdr
    E.

    OdpowiedzUsuń
  2. Superowa czapa;p
    pozdrawiam, http://likesilvergirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. o mamo !!! piękna czapa, jak dla mnie nie do zrobienia ale chociaż sobie pooglądam ;D pozdrawiam serdecznie ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Pooglądaj, pooglądaj.
    Agnieszka już szykuje dla nas kurs podstawowy, więc może niedługo nawet takie czapy nie będą dla ciebie tajemnicą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie szukałam instrukcji na taką czapkę dzięki tobie już wiem jak ją stworzyć. Robię z warkoczami dwu kolorową czyli trochę trudniejszą :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń